Ha az ÁNYK programban a KAÜ portál használatával történő felhasználói azonosítás jelölve, akkor 2024. december 2. óta a nyomtatványok beküldése nem működik.
A NAV először egy átmeneti üzemszünetről adott tájékoztatást, majd később módosította azt az alábbira.
"A KAÜ azonosítási oldal változása miatt az ÁNYK-ban nem lehet nyomtatványt beküldeni a „KAÜ portál használatával” gombbal, ezért kérjük, állítson be másik felhasználói azonosítást! Ezt az ÁNYK Szerviz/Beállítások/Működés fülön tudja megtenni, vagy az „Ügyfélkapu segítségével” vagy „Ügyfélkapu+ kétfaktoros hitelesítés használatával” felhasználói azonosítás kiválasztásával.”"
A tájékoztatás alapján nem várható e probléma megoldása, így az alábbi megoldás javasolt. (Ez az azonosítási mód egyébként 2025. január 15-én megszűnik.)
Az ÁNYK programban lépjen a Szerviz - Beállítások menüpontba! Az itt kinyíló ablakban a Működés lapon a Felhasználói azonosítás részben az 1. opció (KAÜ portál használatával...) helyett jelölje a 2. Ügyfélkapu segítségével... opciót!
Amennyiben a 2. opció jelölésével sem tud bevallást küldeni, akkor a NAV ügyfélszolgálata tud segítséget nyújtani a 1819 telefonszámon.
Akik már áttértek az Ügyfélkapu+ használatára, azoknak csak a 3. opció jelölésével lehetséges a bevallás beküldése.
A KAÜ azonosítási oldal változása miatt az ÁNYK-ban nem lehet nyomtatványt bekülde
adni a „KAÜ portál használatával” gombbal, ezért kérjük, állítson be másik felhasználói azonosítást! Ezt az ÁNYK Szerviz/BA KAÜ azonosítási oldal változása miatt az ÁNYK-ban nem lehet nyomtatványt beküldeni a „KAÜ portál használatával” gombbal, ezért kérjük, állítson be másik felhasználói azonosítást! Ezt az ÁNYK Szerviz/Beállítások/Működés fülön tudja megtenni, vagy az „Ügyfélkapu segítségével” vagy „Ügyfélkapu+ kétfaktoros hitelesítés használatával” felhasználói azonosítás kiválasztásával.”eállítások/Működés fülön tudja megtenni, vagy az „Ügyfélkapu segítségével” vagy „Ügyfélkapu+ kétfaktoros hitelesítés használatával” felhasználói azonosítás kiválasztásával.”